Oldal kiválasztása

Általános Szerződési Feltételek

Azon szerződésekre, melyeket Vállalkozás (továbbiakban: Vevő) – aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy – köt a DENTALTECHNIKA Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társasággal (továbbiakban: Eladó)

Az Általános Szerződési Feltételeket (a továbbiakban: ÁSZF) megrendelése véglegesítésekor Vevőnek el kell fogadnia (az Adatvédelmi rendelkezések a jelen ÁSZF részét képezik). Felhívjuk a figyelmet arra, hogy kizárólag adószámmal rendelkező (Vevő) regisztrálhat honlapunkon és/vagy rendelhet termékeinkből!

Az ÁSZF a Vevő és Eladó között létrejövő szerződés részét képezi. Vevő által tárolható és bármikor előhívható. Jelen ÁSZF dokumentum és a megkötendő szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, magatartási kódexre nem utal.

Eladó adatai, elérhetőségei:
Név: DENTALTECHNIKA Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: Szeged, 6724 Boros József utca 24.
Nyilvántartó hatóság/nyilvántartási szám: Szegedi törvényszék Cégbírósága (Cg.06-09-011061)
Elérhetőségei: Telefon: +36-62/642-319
E-mail: dt@dentaltechnika.hu
Képviseli: Vastag Pál ügyvezető
Adószám: 13878382-2-06
Honlap: www.dentaltechnika.hu
Bankszámlaszám: 11600006-00000000-83736078

Ügyfélszolgálat:

Tárhelyszolgáltató adatai
Tárhelyszolgáltató megnevezése: Bitlabor Trade Kft.
Tárhelyszolgáltató székhelye: 6725 Szeged, Láma u. 8. I/3.
Tárhelyszolgáltató elektronikus elérhetősége: http://www.bitlabor.hu/

Bevezető rendelkezések:
A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, különösen, de nem kizárólagosan a következő jogszabályok vonatkoznak (vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók):
a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)
az Elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben, illetve az Eladó és Vevő között létrejövő szerződésekre a magyar jogot kell alkalmazni, így a magyar joghatóságok eljárásai alá tartoznak felek. Eladónak nincs a 2008. évi XLVII törvény szerinti magartártási kódexe.

ÁSZF hatálya, Eladó és a Vevő között létrejövő Szerződés:
Jelen ÁSZF 2019. augusztus hó ??.. napjától hatályos, annak visszavonásáig az Eladó weblapján és aldomainjein létrejövő jogviszonyokra terjed ki.
Vevő ezen jogviszonyokban az a Vállalkozás mely szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személyként a Honlapon keresztül a Szolgáltatást igénybe veszi, árut megrendel, vásárol.

Jelen ÁSZF rendelkezéseit Eladó a vonatkozó jogszabályi keretek között – jogosult egyoldalúan módosítani, mely módosítások a honlapon történt megjelenéstől érvényesek és hatályosak.
Jelen ÁSZF hatálya alá tartozó Szerződések és az ÁSZF nyelve a magyar, és ezek nem minősülnek írásbeli szerződésnek (kizárólag elektronikus formában kerülnek megkötésre), valamint nem kerülnek iktatásra Eladó által.

A létrejövő Szerződés tartalmát a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett a jelen ÁSZF, valamint a honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a Vevőt és az Eladót illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a szerződéskötés technikai lépéseit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat.

Az internetes vásárlás a távollévők között megkötött szerződések közé tartozik, azaz a szerződéskötésre az Eladó és a Vevő egyidejű jelenlétének hiányában kerül sor. A Vevő az Eladó által üzemeltetett internetes áruházban (továbbiakban: webáruház) virtuális módon, kattintások vagy e-mail útján rendeli meg a kiválasztott terméket. Csak webshopban leadott rendeléseket kezeljük itt, az árak csak és kizárólag a weboldalon leadott megrendelések esetében érvényesek!
Az online vásárlás folyamata magában foglalja
a honlapon megjelenített árukatalógusban való böngészést,
a termékek kiválasztását és kosárba helyezését,
a kosár tartalmának frissítését/módosítását és törlését,
a teljesítési és szállítási feltételek kiválasztását,
a pénztárban való fizetésmód kiválasztását,
a megrendelés leadását, valamint
a szolgáltatótól a megrendelésre küldött ajánlattételnek minősülő visszaigazolást is.
A távollévők között megkötött szerződések érvényesek lesznek, mivel az európai uniós és a magyar jogszabályok is érvényesnek tekintik az online úton megkötött szerződéseket, így az ilyen módon megkötött szerződésekhez ugyanazok a jogi következmények fűződnek, mint a hagyományos módon (írásban vagy szóban) létrejött megállapodások esetén.
Regisztráció:
Kizárólag érvényes adószámmal rendelkező Vevő regisztrálhat és/vagy rendelhet termékeinkből a honlapon keresztül!
A regisztráció/bejelentkezés a termékoldalról vagy a weboldal jobb felső sarkában lévő ikonra kattintva indítható.
A regisztráció során meg kell adni: cégnév (ha van), név (vezetéknév, keresztnév), cím, email cím, adószám, szállítási cím, jelszó, telefonszám.
A regisztrációt végzőnek nyilatkoznia kell az ÁSZF/egyéni vállalkozó Vevő esetén az Adatkezelési Tájékoztató elfogadásáról. A Regisztráció gombra kattintás után a regisztrációs folyamat lezárul. Az Eladó fenntartja azt a jogot, hogy a regisztráció során megadott adatokat, elsősorban az adószámot leellenőrizze. Ha az adószám nem felel meg a megadott cégnévnek vagy bármiféle eltérés mutatkozik a regisztrációt az Eladó törölheti. A regisztráló a regisztráció után nem kap semmiféle visszaigazoló vagy megerősítést kérő e-mailt, regisztrációja aktív.

Megvásárolható termékek köre:
A www.dentaltechnika.hu honlapon fogtechnikai eszközök,- készülékek,-alapanyagok vásárolhatók meg.
A honlapon megjelenített termékcsoportok alatt feltüntetett termékeket Vevő a következőképpen rendelheti meg:
online módon.
A termékek mellett megjelenített árak forintban értendők, a mindenkor hatályos ÁFA mértéke a nettó termékár mellett kerül feltüntetésre. Nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját, az külön kerül felszámításra a honlapon jelzettek és alább részletezettek szerint.
A webáruházban Eladó a termékekről az alábbi információkat jeleníti meg: termék neve, súlya, leírása, valamint a termékekről fotót jelenít(het) meg, mely fotók eltérhetnek a valóságos termék megjelenésétől. A Szállítási információk minden terméknél megjelenítésre kerülnek, hiszen van olyan termék, melyre adott időben csak előrendelésre van csak lehetőség. Egyebekben a termék vételára alatt mindig feltüntetésre kerül, hogy a termék Készleten van, vagy utánrendelhető.
A “készleten” megjelölésű termékek esetén 2 munkanapon belül, míg a utánrendelhető megjelölésű termékek esetén minimum 10 – maximum 45 munkanapon belül vállaljuk a termék(ek) kiszállítását, illetve átadását.

Rendelés menete:
A webáruházban a vásárlás a Termékek menüpontra kattintva indítható, amelyre kattintva megjelennek a termékkategóriák. A termékkategóriára kattintva érhetők el a termékcsoportok, majd azokon belül a termékek. A honlapon szereplő termékekre kattintva választhatja ki Vevő a megvásárolni kívánt terméket. A Vevőnek vásárlás esetén, a honlapon szereplő árat kell megfizetnie. A termékképek alatt a termék aktuális nettó vételára és azt terhelő hatályos ÁFA mértéke látható. (A termék neve, cikkszáma, termékkategória és leírás
A Kosárba felirat mellett található négyzetbe kell beírni a darabszámot, amennyit Vevő szeretne az adott termékből megrendelni, majd a Kosárba feliratra kattintva a terméket a kosárba helyezheti. Minimum rendelési egység darab; csak egész egységnyi termékszám rögzíthető és rendelhető. Amennyiben nem áll rendelkezésre pl. annyi darabszám a termékből amennyit vevő rendelni szeretne akkor a rendelkezésre álló valós készletszám beírásáig nem fogadja el a vevő által beírt rendelési számot a rendszer.
A termék kosárba kerülése után egy felugró ablak jelzi a kosárba került terméket. Vevő gombbal tovább folytathatja a vásárlást, vagy választhatja a Kosár megtekintése gombot, ahol ellenőrizhető az addig kiválasztott termék(ek). A kosár megnyitás után a vásárlás tovább folytatható.
A megnyitott kosárnál megjelenik egy szállítási költség információs doboz is, mely a kosárba helyezett termékek alapján számított tervezett szállítási díjat mutatja. A szállítási módját a rendelés lezárásakor véglegesítheti Vevő.

Ha Vevő megrendelését áttekintette és meg kívánja rendelni a kosárba tett termék(eke)t, kattintson a “Tovább a pénztárhoz” gombra.
Az oldalon az alábbiak jelennek meg:
1. Számlázási cím
2. Szállítási mód
3. Fizetési mód
4. Összegzés
Amennyiben a Vevő nem regisztrált felhasználóként vásárol, úgy a megfelelő helyen meg kell adnia a szállításhoz és számlázáshoz szükséges adatait, így a számlázási név, cím, adószám, telefonszám kötelezően kitöltendő. Amennyiben a Vevő regisztrált már, úgy a nevezett adatok automatikusan kitöltésre kerülnek.
Ezt követően a Vevőnek a termék szállításának a módját kell kiválasztania.
A Vevő két szállítási mód közül választhat:
1. Házhoz szállítás – a Magyar Posta Logisztikán (MPL) keresztül történik (maximum 40 kg súlyhatárig). Vállalási határidő: 48 óra a megrendelés visszaigazolása után (telefon vagy email). A kiszállítás költsége a megrendelt termék(ek) súlyától függően változik. Továbbá amennyiben nem magyarországi szállítási cím kerül megadásra Vevő által, úgy külön emailben tájékoztatással élünk a szállítás várható díjáról, melynek visszaigazolását (elfogadását) követően jön létre csak Eladó és vevő között a szerződés
A szállítási cím kötelezően kitöltendő!
2. Személyes átvétel az Eladó székhelyén. Lehetőség van a díjmentes áruátvételre. Címe: Szeged, 6724 Boros József utca 24. Az áru átvétele előzetes telefonon történt egyeztetés után: hétfőtől péntekig 8-16 óra között lehetséges. Telefon: +36 62/642-319
A termék szállításának módja kitöltése után a Vevőnek ki kell választania a rendelkezésre álló fizetési módok közül, hogy melyiket választja.

Fizetési módok:
1. Utánvét: MPL keretében választható. Díja : br. 1740.- Ft-tól
2. Előreutalás: A megrendelés lezárása után a megadott e-mail címre egy visszaigazoló email érkezik, mely tartalmazza a megrendelt termékek értékét és a választott szállítási mód díját. A feltüntetett összeget a Vevő a 11600006-00000000-83736078 számú, az Erste Banknál vezetett eladó számlájára – a megjegyzés rovatban a megrendelés számának feltüntetésével – köteles átutalni. A megrendelés teljesítésének folyamata csak a megrendelés teljes értékének kiegyenlítése után indul meg.
3. Készpénz fizetésre csak személyes átvételkor van lehetősége a Vevőnek.

Utolsó pontként megjelenítésre kerül a Vevő számára a vásárlás Összegzése, melyet áttekintve ha a Vevő minden információt helyesnek talál – a Megrendelés elküldése gombra kattintva tud beküldeni Eladó részére. Ezen gomb lenyomásával Vevő tudomásul veszi, hogy vásárlása fizetési kötelezettséget von maga után! A Rendelés elküldése gombra kattintás előtt még szükséges az Elfogadom az Általános Szerződési feltételeket felirat előtti kis négyzetre kattintani, csak így lehet a rendelést véglegesíteni. Amennyiben vevő egyéni vállalkozó akkor szükséges az ?Elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatót? felirat előtti kis négyzetre kattintana is, a rendelés véglegesítéséhez.
A számlát a csomag tartalmazza.
A megrendelés elküldése után a megrendelést a webes felületen módosítani nem lehet. Az esetleges módosításokat telefonon vagy írásban lehet kérni Eladótól a megrendelés számára hivatkozva a megrendelés teljesítése előtt. Az esetleges módosításról írásban küldünk visszaigazolást. A webes felületen a Rendeléseim menüpontban csak az eredeti megrendelés marad látható; a változtatás ezen a felületen nem követhető nyomon. Amennyiben a módosítás iránti kérelem a megrendelés Vevő általi véglegesítését követő 24 órán belül nem történik meg, akkor az eredetileg megrendelt termék/ek-re vonatkozóan jött létre a szerződés a felek között, s a késve történő módosítás miatti felelősség és kár a Vevőt terheli.
Amennyiben Eladó tévedésből más terméket küld vagy ad át a Vevőnek, akkor a visszaszállítás és az újra-kiszállítás, illetve a csere költségei az Eladót terhelik
Adatbeviteli hibák korrekciója: Eladó biztosítja, hogy megfelelő, hatékony és hozzáférhető technikai eszközökkel Vevő az adatbeviteli hibák azonosítását és kijavítását megrendelésének elektronikus úton való elküldése előtt el tudja végezni. Így Vevő a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Ilyen lehetőség hiányában az igénybe vevő megrendelése nem minősül szerződéses nyilatkozatnak. (A megrendelés véglegesítése után csak a fenti bekezdésben foglaltak szerint, a megrendelés módosítására van lehetőség.)

Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte:
Amennyiben Vevő ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza Eladó, Vevő mentesül az ajánlati kötöttsége alól. Vevőnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. A szerződés Vevő által tett ajánlatnak Eladó által történő elfogadásával jön létre.

A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai: Az adott termék megrendelésének időpontja az az időpont, amikor Vevő a megrendelését a webáruházon keresztül eljuttatja Eladóhoz. Először Vevő mindig az áruházi rendszer által küldött automata visszaigazolást kap, mely nem egyenértékű az Eladó által küldött tényleges visszaigazolással, a következők szerint:
A szerződés akkor jön létre, ha Eladó e-mail-ben visszaigazolja a megrendelést, a megrendelés elküldését követően legkésőbb 48 órán belül. (Vagyis az automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailt kap Vevő, melyben megtörténik az Eladó által a megrendelés tényleges visszaigazolása.) A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Eladóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Vevő rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telített, illetve pl. beállítások miatt nem tud üzenetet fogadni, felek között a szerződés létrejön.
Amennyiben a Webáruház felületén hiba vagy hiányosság lép fel a termékek vagy az árak megjelölésénél, Eladó fenntartja a jogot a hibák javítására. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után Eladó azonnal tájékoztatja a Vevőt az új adatokról. A Vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy bármely fél elállhat a szerződéstől.

Házhoz szállítás futárszolgálattal:
Az MPL a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni Vevő részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, az MPL a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra. Az MPL a következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén az MPL a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azon posta helyét, illetve őrzési időt, ahol és ameddig a jogosult át veheti a küldeményt.
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított 48 óra. Ez a határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelezzük, különös tekintettel a Rendelhető termékek esetében módosulhat a szállítási határidő. Vevő köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni. A csomagoláson, terméken észlelt sérülés esetén jegyzőkönyv felvételét kell kérnie a futártól, sérülés esetén pedig a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Eladó nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
A megrendelt áru Vevő általi átvételére csak azt követően kerülhet sor, ha az átutalás az Eladó számláján jóváírásra került, illetve, ha utánvétel esetén az kifizetésre került. A számla automatikusan átadásra kerül az áru átadásakor, a csomaggal együtt.

Kellékszavatosság
Eladó hibás teljesítése esetén Vevő kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. A Ptk.6:163. § /1/ bekezdése szerint. A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 év alatt évül el.
Vevő választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát Eladó költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet Vevő, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni. Ugyanakkor Vevő a szerződés teljesítésétől számított egy éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Jótállás
Ha a gyártó egy eladó által megrendelt termékre önkéntes jótállást vállal, akkor a vásárolt termék esetében érvényesítheti a vevő a szerződéses jótállásban vállalt és rögzített jogait. Ezen esetben a Jótállási jegyet mellékeljük a megrendelt termék(ek)hez.

Egyéb rendelkezések:
Eladó kötelezettségei teljesítéséhez jogosult igénybe venni közreműködőt, melynek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik.

Az Általános Szerződési Feltételekben foglaltaknak, ha bármely része érvénytelenné, hatálytalanná válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
Amennyiben Eladó a jelen dokumentum alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy Eladó egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az Általános Szerződési Feltételekben foglalt valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

Vitás ügyek rendezése:
Eladó és Vevő vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, akkor bírósági per esetére szerződő felek kikötik a Szegedi Járásbíróság, illetve hatáskörtől függően a Szegedi Törvényszék kizárólagos illetékességét.

Vevő a szerződéssel illetve annak teljesítésével kapcsolatban észrevételeit Eladó e-mail címen vagy postai levél útján közölheti (Név: Dentaltechnika Kft. Levelezési cím: 6724 Szeged, Boros József u. 24. Képviselő: Vastag Pál ügyvezető. Telefonszám: +36 62/642-319 e-mail: dt@dentaltechnika.hu Honlap: www.dentaltechnika.hu

Szerzői jogok:
Eladó fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre, valamint az internetes reklámfelületeire.
Tilos a www.dentaltechnika.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a www.dentaltechnika.hu weboldal vagy annak bármely része módosítható, vagy indexelhető.
Bármilyen fentebb említett és részletezett – tartalmat átvenni csak Vállalkozás írásos hozzájárulással lehet s ez esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással szabad.
Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Felhasználót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 10.000 Ft, illetve mondatonként bruttó 15.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Eladó közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.